3% Skonto bei Vorkasse iDEAL snelle verzending telefonisch consult
Klantenservice: +49 (0) 8341 967930

Meer informatie over Schoenen

Deze werkschoenen, ook wel veiligheidsschoenen genoemd, kun je niet met gewone beschermende schoenen vergelijken. Er zijn duidelijke verschillen. Het bekendste verschil is de verharde neus, die kan zijn gemaakt van staal, kunststof of aluminium. De verharde neus beschermd de drager van de veiligheidsschoenen tegen pijnlijk stoten of kneuzingen en moet een belasting van ten minste 200 joule kunnen verdragen. De zool van deze veilige veiligheidshandschoenen moet ook aan bepaalde eisen voldoen, waaronder bestandheid tegen olie en smeerstoffen en goede antislip op gladde of natte oppervlakken. De norm hiervoor wordt aangegeven met de aanduidingen SRA tot SRC. Ook is een hielbescherming ingebouwd, die hiel van de drager beschermt tegen stoten. Iedereen weet hoe het voelt als in de rij voor de kassa iemand met een winkelwagentje tegen zijn hielen rijdt. Dat zijn allemaal basisvoorwaarden waaraan werkschoenen volgens de norm moeten voldoen. Afhankelijk van het toepassingsgebied verschillen de uitvoeringen van de beroepsschoenen. Werkschoenen uit veiligheidsklasse S1 beschikken over alle bovengenoemde functionaliteiten. Als daarnaast ook nog bescherming tegen penetratie door scherpe of spitse voorwerpen nodig is, dan valt de veiligheidsschoenen in de klasse S1P of S3. Het verschil tussen beide normen is dat de S3-werkschoenen ook nog waterdicht is. Er is ook een groot verschil in de wijze waarop de werkschoen is gemaakt, die vaak per fabrikant verschillend is. Lowa Work maakt voornamelijk heel robuuste en uiterst waterdichte en ademende varianten voor het werk, die zijn ontwikkeld voor werk op ruwe bouwplaatsen en waarin de voeten geen blaren krijgen. Voor voldoende waterdichtheid en ademend vermogen zorgt het in de voering verwerkte GoreTex®-membraan, dat daarvoor beslist het meeste comfort geeft. De geselecteerde bovenmaterialen zijn zorgvuldig gekozen en worden afhankelijk van de opbouw van de Lowa-schoen verwerkt. Zo wordt voor een comfortabele werkschoen van het Duitse merk het zachtere nubukleer gebruikt, terwijl voor degelijke bouwplaatsstappers ruwer leer wordt gebruikt. Alle sportveiligheidsschoenen van deze serie zijn ontwikkeld voor gebruik op ruwe bouwplaatsen en voldoen volledig aan de verwachtingen. Veiligheidsschoenen worden echter ook gebruikt in drogere en minder vuile werkomgevingen, waarbij het comfort van een S3-werkschoen belangrijker is en waterbestendigheid of weerstand minder belangrijk zijn. Hier is de veiligheidslaars van Diadora Utility een aanrader. Deze veiligheidslaarzen uit Italië dragen net zo comfortabel als een sneaker, je merkt niets van de verharde neus en tussenzool. Het zijn extreem ademende veiligheidsschoenen voor optimale bescherming tijdens het werk met bovenmateriaal van textiel, wat ze heel licht maakt. Deze veiligheidsschoenen beschikken bijna allemaal over een dempende kern van EVA die zich niet tot één enkel punt beperkt, maar zich over de hele tussenzool uitstrekt. Wie moderne S2- of S3-veiligheidssandalen zoekt, maakt een goede keuze met de nieuwe L10-serie van de Duitse fabrikant Elten. Die is er als enige in geslaagd de moderne vrijetijdslook in de vorm van een sneaker op de markt te brengen. En dan ook nog in veel verschillende kleuren en uitvoeringen. Zo is er bijvoorbeeld een S2-werkschoenen in lage of middelhoge uitvoering in de kleuren zwart, grijs of bruin met contrasterende witte of grijze kap van PU of leer. Er zijn S3-sneakers van leer met veters in andere kleuren, die je zelf kunt verwisselen. Alle veiligheidssneakers voldoen aan alle eisen en normen en zijn bij de dragers enorm populair omdat ze zich onderscheiden van de klassieke look van de werkwereld. Het mooie van de L10-serie van Elten is ook, dat het gebruikte leer afkomstig is van Duitse productie en CO2-neutraal is geproduceerd. Dat bewijst het TerraCare®-zegel dat alle werkschoenen dragen. Alle dragers van lichte veiligheidsschoenen kunnen zich alvast verheugen op de tweede helft van het jaar, omdat veel fabrikanten dan willen uitkomen met een nieuwe generatie lichte, ademende en waterdicht beroepsschoenen. Het verschil met de tegenhanger uit de vrije tijd is de certificering van de beroepsschoen, waarbij de loopzool aan bepaalde voorwaarden, zoals bestandheid tegen olie en smeermiddelen en speciale antislipwaarden, moet voldoen. Daarbij is niet alleen de mengverhouding van de loopzool belangrijk, maar ook de contactvlakken, dus hoeveel procent van de zool contact heeft met de ondergrond. Ze zullen waarschijnlijk heel licht zijn, wat wijst op veel gebruik van textiel als bovenmateriaal. In combinatie met een Gore-Tex®-membraan zijn ze waterdicht en toch ademend. Ook bij de kleurstelling zullen de fabrikanten zich niet beperken tot minimalistisch zwart, maar de werkschoenen in verschillende kleuren uitvoeren. Want een jonge, sportieve look is niet langer voorbehouden aan veiligheidssandalen die in de vrije tijd worden gedragen. Deze veiligheidswerkschoenen kunnen ook interessant zijn voor dakdekkers of vloerleggers, als tenminste gebruik zonder teenbeschermkap op de bouwplaats is toegestaan. Om slijtage bij werken op de knieën te voorkomen hebben de eerste ontwerpen een bovenkap, die de punt van de voet tegen te hoge slijtage moet beschermen. Ook Diadora komt met een nieuwe technologie op de markt. De Italianen brengen de tweede generatie met GEOX-technologie. Omdat de werkschoen voor het werk een penetratiebescherming moet hebben, moest de fabrikant nadenken over de toevoer van frisse lucht. Dat gebeurt nu met een extreem flexibel netweefsel, dat boven de opening in de zool is aangebracht. Boven het netweefsel bevindt zich een speciaal waterdicht maar ademend membraan, voor de juiste penetratiebescherming zorgt bij de S3-schoen een ademende K-tussenzool van textiel. Poriën in de inlegzool zorgen dat de frisse lucht in de schoen kan komen. De inlegzool is antibacterieel en voorzien van actieve kool. Alle Diadora's met de ademende GEOX-technologie heten JET, en ze zijn verkrijgbaar in de S3-versie als lage schoen en als veterlaars, en in de S1P-versie als lage schoen. De kleurstelling geeft de Italianen een frisse look. Naast de klassieke grijze en zwarte kleuren wordt het wat kleurrijker met blauw, rood en geel.

Deze werkschoenen, ook wel veiligheidsschoenen genoemd, kun je niet met gewone beschermende schoenen vergelijken. Er zijn duidelijke verschillen. Het bekendste verschil is de verharde neus, die... meer lezen »
Venster sluiten
Meer informatie over Schoenen

Deze werkschoenen, ook wel veiligheidsschoenen genoemd, kun je niet met gewone beschermende schoenen vergelijken. Er zijn duidelijke verschillen. Het bekendste verschil is de verharde neus, die kan zijn gemaakt van staal, kunststof of aluminium. De verharde neus beschermd de drager van de veiligheidsschoenen tegen pijnlijk stoten of kneuzingen en moet een belasting van ten minste 200 joule kunnen verdragen. De zool van deze veilige veiligheidshandschoenen moet ook aan bepaalde eisen voldoen, waaronder bestandheid tegen olie en smeerstoffen en goede antislip op gladde of natte oppervlakken. De norm hiervoor wordt aangegeven met de aanduidingen SRA tot SRC. Ook is een hielbescherming ingebouwd, die hiel van de drager beschermt tegen stoten. Iedereen weet hoe het voelt als in de rij voor de kassa iemand met een winkelwagentje tegen zijn hielen rijdt. Dat zijn allemaal basisvoorwaarden waaraan werkschoenen volgens de norm moeten voldoen. Afhankelijk van het toepassingsgebied verschillen de uitvoeringen van de beroepsschoenen. Werkschoenen uit veiligheidsklasse S1 beschikken over alle bovengenoemde functionaliteiten. Als daarnaast ook nog bescherming tegen penetratie door scherpe of spitse voorwerpen nodig is, dan valt de veiligheidsschoenen in de klasse S1P of S3. Het verschil tussen beide normen is dat de S3-werkschoenen ook nog waterdicht is. Er is ook een groot verschil in de wijze waarop de werkschoen is gemaakt, die vaak per fabrikant verschillend is. Lowa Work maakt voornamelijk heel robuuste en uiterst waterdichte en ademende varianten voor het werk, die zijn ontwikkeld voor werk op ruwe bouwplaatsen en waarin de voeten geen blaren krijgen. Voor voldoende waterdichtheid en ademend vermogen zorgt het in de voering verwerkte GoreTex®-membraan, dat daarvoor beslist het meeste comfort geeft. De geselecteerde bovenmaterialen zijn zorgvuldig gekozen en worden afhankelijk van de opbouw van de Lowa-schoen verwerkt. Zo wordt voor een comfortabele werkschoen van het Duitse merk het zachtere nubukleer gebruikt, terwijl voor degelijke bouwplaatsstappers ruwer leer wordt gebruikt. Alle sportveiligheidsschoenen van deze serie zijn ontwikkeld voor gebruik op ruwe bouwplaatsen en voldoen volledig aan de verwachtingen. Veiligheidsschoenen worden echter ook gebruikt in drogere en minder vuile werkomgevingen, waarbij het comfort van een S3-werkschoen belangrijker is en waterbestendigheid of weerstand minder belangrijk zijn. Hier is de veiligheidslaars van Diadora Utility een aanrader. Deze veiligheidslaarzen uit Italië dragen net zo comfortabel als een sneaker, je merkt niets van de verharde neus en tussenzool. Het zijn extreem ademende veiligheidsschoenen voor optimale bescherming tijdens het werk met bovenmateriaal van textiel, wat ze heel licht maakt. Deze veiligheidsschoenen beschikken bijna allemaal over een dempende kern van EVA die zich niet tot één enkel punt beperkt, maar zich over de hele tussenzool uitstrekt. Wie moderne S2- of S3-veiligheidssandalen zoekt, maakt een goede keuze met de nieuwe L10-serie van de Duitse fabrikant Elten. Die is er als enige in geslaagd de moderne vrijetijdslook in de vorm van een sneaker op de markt te brengen. En dan ook nog in veel verschillende kleuren en uitvoeringen. Zo is er bijvoorbeeld een S2-werkschoenen in lage of middelhoge uitvoering in de kleuren zwart, grijs of bruin met contrasterende witte of grijze kap van PU of leer. Er zijn S3-sneakers van leer met veters in andere kleuren, die je zelf kunt verwisselen. Alle veiligheidssneakers voldoen aan alle eisen en normen en zijn bij de dragers enorm populair omdat ze zich onderscheiden van de klassieke look van de werkwereld. Het mooie van de L10-serie van Elten is ook, dat het gebruikte leer afkomstig is van Duitse productie en CO2-neutraal is geproduceerd. Dat bewijst het TerraCare®-zegel dat alle werkschoenen dragen. Alle dragers van lichte veiligheidsschoenen kunnen zich alvast verheugen op de tweede helft van het jaar, omdat veel fabrikanten dan willen uitkomen met een nieuwe generatie lichte, ademende en waterdicht beroepsschoenen. Het verschil met de tegenhanger uit de vrije tijd is de certificering van de beroepsschoen, waarbij de loopzool aan bepaalde voorwaarden, zoals bestandheid tegen olie en smeermiddelen en speciale antislipwaarden, moet voldoen. Daarbij is niet alleen de mengverhouding van de loopzool belangrijk, maar ook de contactvlakken, dus hoeveel procent van de zool contact heeft met de ondergrond. Ze zullen waarschijnlijk heel licht zijn, wat wijst op veel gebruik van textiel als bovenmateriaal. In combinatie met een Gore-Tex®-membraan zijn ze waterdicht en toch ademend. Ook bij de kleurstelling zullen de fabrikanten zich niet beperken tot minimalistisch zwart, maar de werkschoenen in verschillende kleuren uitvoeren. Want een jonge, sportieve look is niet langer voorbehouden aan veiligheidssandalen die in de vrije tijd worden gedragen. Deze veiligheidswerkschoenen kunnen ook interessant zijn voor dakdekkers of vloerleggers, als tenminste gebruik zonder teenbeschermkap op de bouwplaats is toegestaan. Om slijtage bij werken op de knieën te voorkomen hebben de eerste ontwerpen een bovenkap, die de punt van de voet tegen te hoge slijtage moet beschermen. Ook Diadora komt met een nieuwe technologie op de markt. De Italianen brengen de tweede generatie met GEOX-technologie. Omdat de werkschoen voor het werk een penetratiebescherming moet hebben, moest de fabrikant nadenken over de toevoer van frisse lucht. Dat gebeurt nu met een extreem flexibel netweefsel, dat boven de opening in de zool is aangebracht. Boven het netweefsel bevindt zich een speciaal waterdicht maar ademend membraan, voor de juiste penetratiebescherming zorgt bij de S3-schoen een ademende K-tussenzool van textiel. Poriën in de inlegzool zorgen dat de frisse lucht in de schoen kan komen. De inlegzool is antibacterieel en voorzien van actieve kool. Alle Diadora's met de ademende GEOX-technologie heten JET, en ze zijn verkrijgbaar in de S3-versie als lage schoen en als veterlaars, en in de S1P-versie als lage schoen. De kleurstelling geeft de Italianen een frisse look. Naast de klassieke grijze en zwarte kleuren wordt het wat kleurrijker met blauw, rood en geel.