CYBERWEEK: BIS ZU -50% BEI GENXTREME
iDEAL snelle verzending telefonisch consult
Klantenservice: +49 (0) 8341 967930
  •  
van tot
Filters sluiten
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Geen resultaten gevonden voor de filter!
15 van 14

Meer informatie over Carhartt

Werkkleding van Carhartt Workwear kent een lange traditie die terugloopt tot in de 19e eeuw. Hij is begonnen met schier onverwoestbare werkjacks en werkbroeken van de beroemde duck-stof, en sindsdien hebben de ontwikkelaars van dit bedrijf nog veel andere innovatieve producten op de markt gezet. Het merk C. Workwear geniet tegenwoordig een absolute cultstatus, begrippen als Carhartt-westernpant, double knee, en Carhartt duck zijn tegenwoordig in elke goede Carhartt-shop of onlinewinkel te vinden. Accessoires zoals riemen, caps, of handschoenen zijn erg geliefd bij fans van het merk. Hoe het begon: toen hij 29 was, richtte Hamilton C. een groothandel in woninginrichtingsproducten op onder de bedrijfsnaam Hamilton Carhartt & Co. Hierdoor nam zijn verlangen eigen producten te maken alleen maar toe. Slechts 5 jaar later wisselde Hamilton van branche, en kocht hij zich in bij een bedrijf dat zich volledig toelegde op de fabricage van werkkleding. In 1889 werd een legende geboren. Hamilton C. begon met de productie van werkkleding met maar één doel: een norm te stellen die alle anderen zouden nastreven. Met een productiecentrum dat bestond uit 4 naaimachines en 5 medewerkers werden de eerste producten gemaakt: overalls van duck en denim. Met echte ondernemerszin richtte hij een merk op dat de tand des tijds kon doorstaan. Naast het werven van vrouwelijk personeel en de strijd tegen kinderarbeid voerde de succesvolle ondernemer de achturige werkdag in voor zijn medewerkers. C01, de Chore coat met een speciale voering, werd in 1923 op de markt gebracht en hoort tot op heden tot het Carhartt-assortiment. Grotendeels nog in de vorm die hij in 1923 heeft gekregen. De economische crisis van de jaren '30 kostte het bedrijf bijna al zijn locaties en filialen. De eigenaar streed om zijn bedrijf in leven te houden, en zijn hardnekkigheid loonde uiteindelijk. Het bedrijf kwam weer uit de rode cijfers. In 1937 komen Hamilton en zijn vrouw om bij een verkeersongeluk in de buurt van Detroit. Het familiebedrijf wordt voortgezet door zijn oudste zoon Wylie. In 1966 verschijnt het nog steeds beroemde logo met de C. In 1992 bevat het assortiment meer dan 400 producten van de hoogste kwaliteit voor elke actieve werker en handwerker. De producten staan bekend om hun buitengewone degelijkheid, kwaliteit en afwerking. In 2004 betreedt hij trots de Europese markt met alle opgedane ervaringen en zijn levenswijze. Deze markt was tot dan voorbehouden aan Amerikanen. In 2008 vierde het bedrijf zijn 120-jarige bestaan en 5 jaar succesvolle groei in Europa.