Klantenservice: +49 (0) 8341 967930
SSL-gecodeerde
snelle verzending

Meer informatie over Helly Hansen

De lijfspreuk bij Helly Hansen Workwear "droog, warm en veilig op het werk" is terug te vinden in elk onderdeel van de werkkledingcollectie. De oprichter van het merk, Helly Juell Hansen, nam deze uitdaging op door de ontwikkeling van de eerste waterdichte kleding voor zeelui en vissers. Door consequent doorontwikkelen is Helly Hansen tegenwoordig een van de wereldwijd toonaangevende merken voor werkkleding. Want de kennis om de krachten van de ruwe natuur, waartegen vooral werkjacks en werkbroeken bestand moeten zijn, te weerstaan zijn steeds weer een uitdaging voor de Scandinaviërs. De voordelen van de producten merk je in het dragen. Daarbij komt niet alleen het technische, maar ook het modieuze aspect van het dragen. De Noren horen ook op het gebied van style & look tot de marktleiders van de werkkledingbranche. Bij het design komt het vooral aan op innovatie, veiligheid en comfort. De ruwe werkdag wordt makkelijker, veiliger en gewoon leuker. Voordat noviteiten worden losgelaten op de klanten, moeten deze zware tests door geselecteerde gebruikers doorstaan. Om de enorme geschiedenis van Helly Hansen tastbaar te maken, noemen we hierna een aantal voorbeelden. In 1951 vonden de Noren de waterdichte naad door een speciaal lasproces uit, in 1961 ontwikkelden ze het beroemde fleece uit en maakten daar een jaar later het eerste kledingstuk van. Een grote mijlpaal is 1970, toen met experimenteren met functionele onderkleding de basis voor het tegenwoordig zeer geliefde drielagenconcept werd gelegd. Met betrekking tot comfort brachten de ontwikkelaars van Helly in 1977 het eerste ademende en waterafstotende kledingstuk op de Europese markt, gevolgd in 1980 door het zelfontwikkelde membraan HellyTech. In de daarop volgende jaren werd HH definitief een wereldmerk, het sponsort de Olympische Spelen van Lillehammer, wint ontwerpprijzen, wordt doorlopend testwinnaar, en maakt ontwikkeling nog belangrijker om deze positie te bekrachtigen. Wie werkkleding van Helly Hansen koopt, kan voor 100% zeker zijn het allerbeste te hebben gekozen.

De lijfspreuk bij Helly Hansen Workwear "droog, warm en veilig op het werk" is terug te vinden in elk onderdeel van de werkkledingcollectie. De oprichter van het merk, Helly Juell Hansen, nam deze... meer lezen »
Venster sluiten
Meer informatie over Helly Hansen

De lijfspreuk bij Helly Hansen Workwear "droog, warm en veilig op het werk" is terug te vinden in elk onderdeel van de werkkledingcollectie. De oprichter van het merk, Helly Juell Hansen, nam deze uitdaging op door de ontwikkeling van de eerste waterdichte kleding voor zeelui en vissers. Door consequent doorontwikkelen is Helly Hansen tegenwoordig een van de wereldwijd toonaangevende merken voor werkkleding. Want de kennis om de krachten van de ruwe natuur, waartegen vooral werkjacks en werkbroeken bestand moeten zijn, te weerstaan zijn steeds weer een uitdaging voor de Scandinaviërs. De voordelen van de producten merk je in het dragen. Daarbij komt niet alleen het technische, maar ook het modieuze aspect van het dragen. De Noren horen ook op het gebied van style & look tot de marktleiders van de werkkledingbranche. Bij het design komt het vooral aan op innovatie, veiligheid en comfort. De ruwe werkdag wordt makkelijker, veiliger en gewoon leuker. Voordat noviteiten worden losgelaten op de klanten, moeten deze zware tests door geselecteerde gebruikers doorstaan. Om de enorme geschiedenis van Helly Hansen tastbaar te maken, noemen we hierna een aantal voorbeelden. In 1951 vonden de Noren de waterdichte naad door een speciaal lasproces uit, in 1961 ontwikkelden ze het beroemde fleece uit en maakten daar een jaar later het eerste kledingstuk van. Een grote mijlpaal is 1970, toen met experimenteren met functionele onderkleding de basis voor het tegenwoordig zeer geliefde drielagenconcept werd gelegd. Met betrekking tot comfort brachten de ontwikkelaars van Helly in 1977 het eerste ademende en waterafstotende kledingstuk op de Europese markt, gevolgd in 1980 door het zelfontwikkelde membraan HellyTech. In de daarop volgende jaren werd HH definitief een wereldmerk, het sponsort de Olympische Spelen van Lillehammer, wint ontwerpprijzen, wordt doorlopend testwinnaar, en maakt ontwikkeling nog belangrijker om deze positie te bekrachtigen. Wie werkkleding van Helly Hansen koopt, kan voor 100% zeker zijn het allerbeste te hebben gekozen.