3% Skonto bei Vorkasse iDEAL snelle verzending telefonisch consult
Klantenservice: +49 (0) 8341 967930

Meer informatie over Dickies

Beroepskleding en/of werkkleding met het onmiskenbare Dickies®-logo wordt door werkers uit bijna alle sectoren en in veel van de wereldwijd zwaarste werkomgevingen gedragen. Van de landbouw tot de olie-industrie is Dickies Workwear® bekend om zijn prestaties, comfort en duurzaamheid. De kwaliteiten die van Dickies® een wereldwijd merk hebben gemaakt zijn heel goed herkenbaar in Dickies Workwear® Deluxe: Werkoveralls, werkbroeken en werkjacks verenigen functionaliteit en prestaties in klassieke stijl. Zo is het geen verrassing dat honderdduizenden werkkledingstukken van Dickies Workwear ieder jaar van eigenaar wisselen. De jonge jaren Het bedrijf heeft zijn wortels in de kleine stad Bryan in Texas, waar C.N. Williamson en E.E. "Colonel" Dickies hun carrière begonnen in het bedrijf "voertuig- en kabelboom" In 1918 namen ze wat later een verreikende beslissing bleek te zijn, toen ze met een paar vrienden de eerste US-Overall Company oprichtten. Vele jaren later werd de naam van het bedrijf gewijzigd naar Williamson-Dickie Manufacturing Company. Vanuit deze bescheiden start heeft Dickies® zich ontwikkeld tot een van de grootste fabrikanten ter wereld van werkkleding. Vanwege de goede naam op het gebied van fabricage van sterke kleding werd tijdens de Tweede Wereldoorlog de onderneming in beslag genomen door de Amerikaanse regering, om miljoenen legeruniformen te produceren. In het einde van de jaren 50 werd de onderneming geïntroduceerd op de markten van Europa en het Nabij Oosten. Landen waar de Texaanse aardoliewekers hun onverwoestbare Dickies-werkkleding wilden gebruiken of kopen. Toen in 1989 Dickies® (UK) werd opgericht, kwam ook robuuste, duurzame en betaalbare werkkleding voor Britse arbeiders op de markt. Vanuit zijn basis in Somerset heeft het merk zijn markt en bereik verder ontwikkeld en is doorgegroeid naar zijn huidige status van toonaangevend fabrikant van beroepskleding in Groot-Brittannië. Cult status In het begin van de jaren 90 werd Dickies Workwear® mode voor Amerikaanse jeugd. Het robuuste design en de prestaties van Dickies®-kleding trok de belangstelling van jonge skaters, waardoor Dickies® een cult als modemerk werd. Deze onverwachte maar welkome trend vroeg om uitbreiding in Europa, waar de populariteit van het merk bij jonge mensen nog steeds voortduurt. Justin Timberlake, Avril Lavigne, TLC, Limp Bizkit, Westlife, en Madonna zijn slecht enkele van de artiesten die Dickies®-kleding op toneel hebben gedragen. Deze top muziek-acts hebben het imago van het merk van robuuste en onverwoestbare werkkleding gevormd.

Beroepskleding en/of werkkleding met het onmiskenbare Dickies®-logo wordt door werkers uit bijna alle sectoren en in veel van de wereldwijd zwaarste werkomgevingen gedragen. Van de landbouw... meer lezen »
Venster sluiten
Meer informatie over Dickies

Beroepskleding en/of werkkleding met het onmiskenbare Dickies®-logo wordt door werkers uit bijna alle sectoren en in veel van de wereldwijd zwaarste werkomgevingen gedragen. Van de landbouw tot de olie-industrie is Dickies Workwear® bekend om zijn prestaties, comfort en duurzaamheid. De kwaliteiten die van Dickies® een wereldwijd merk hebben gemaakt zijn heel goed herkenbaar in Dickies Workwear® Deluxe: Werkoveralls, werkbroeken en werkjacks verenigen functionaliteit en prestaties in klassieke stijl. Zo is het geen verrassing dat honderdduizenden werkkledingstukken van Dickies Workwear ieder jaar van eigenaar wisselen. De jonge jaren Het bedrijf heeft zijn wortels in de kleine stad Bryan in Texas, waar C.N. Williamson en E.E. "Colonel" Dickies hun carrière begonnen in het bedrijf "voertuig- en kabelboom" In 1918 namen ze wat later een verreikende beslissing bleek te zijn, toen ze met een paar vrienden de eerste US-Overall Company oprichtten. Vele jaren later werd de naam van het bedrijf gewijzigd naar Williamson-Dickie Manufacturing Company. Vanuit deze bescheiden start heeft Dickies® zich ontwikkeld tot een van de grootste fabrikanten ter wereld van werkkleding. Vanwege de goede naam op het gebied van fabricage van sterke kleding werd tijdens de Tweede Wereldoorlog de onderneming in beslag genomen door de Amerikaanse regering, om miljoenen legeruniformen te produceren. In het einde van de jaren 50 werd de onderneming geïntroduceerd op de markten van Europa en het Nabij Oosten. Landen waar de Texaanse aardoliewekers hun onverwoestbare Dickies-werkkleding wilden gebruiken of kopen. Toen in 1989 Dickies® (UK) werd opgericht, kwam ook robuuste, duurzame en betaalbare werkkleding voor Britse arbeiders op de markt. Vanuit zijn basis in Somerset heeft het merk zijn markt en bereik verder ontwikkeld en is doorgegroeid naar zijn huidige status van toonaangevend fabrikant van beroepskleding in Groot-Brittannië. Cult status In het begin van de jaren 90 werd Dickies Workwear® mode voor Amerikaanse jeugd. Het robuuste design en de prestaties van Dickies®-kleding trok de belangstelling van jonge skaters, waardoor Dickies® een cult als modemerk werd. Deze onverwachte maar welkome trend vroeg om uitbreiding in Europa, waar de populariteit van het merk bij jonge mensen nog steeds voortduurt. Justin Timberlake, Avril Lavigne, TLC, Limp Bizkit, Westlife, en Madonna zijn slecht enkele van de artiesten die Dickies®-kleding op toneel hebben gedragen. Deze top muziek-acts hebben het imago van het merk van robuuste en onverwoestbare werkkleding gevormd.